Wij vinden de 11-novemberviering heel belangrijk

11 november 2017

Alhoewel het zaterdag was, namen er weeral vele kinderen en ouders van de GBS deel aan de 11-novemberviering. Enkelen waren reeds in de kerk aanwezig om de eucharistieviering mee te maken. Deze werd opgeluisterd door de fanfare en het zangkoor. Daarna trokken we in stoet naar het standbeeld van de onbekende soldaat. Onderweg sloten nog vele kinderen en ouders aan. Pieter en Jarne droegen fier een bloemenkrans. Aan het standbeeld luisterden we naar vele herinneringen over de gruwel van de oorlog en vooral naar de wens dat we hopelijk nooit een oorlog zullen moeten meemaken. Mr. Chris nam ook even het woord, Jarne en Pieter lazen nog een tekstje voor en alle aanwezige kinderen plaatsten hun mooi gekleurde vredesduif bij de bloemenkransen.
Bekijk de foto’s in het fotoalbum.