Mondiale dag voor een mooiere wereld

17 maart 2015

Dinsdag 17 maart 2015, met alle leerlingen en leerkrachten van de school ijveren we vandaag voor een mooiere, schonere wereld.

De kleuters kijken naar een poppenspel, knutselen, bezoeken de container voor kleding, …

De jongens en meisjes van de eerste graad wandelen naar het containerpark. Hier mogen ze (toch bijna) overal op en in. Kevin geeft een heel klare uitleg.

De tweede graad brengt een bezoek aan de kringloopwinkel. Wat gebeurt er met al de spullen voor ze in de winkel terecht komen?

De derde graad breng een bezoek aan Greenville in Houthalen. Hier komen ze veel te weten over de steenkoolmijnen en over hernieuwbare energiebronnen.

De rest van de dag wordt opgevuld met lekkere appelen, gewonnen brood, spelen rond het milieu, broodpudding, … Het geheel wordt afgesloten met een slothappening in de zaal. Ook bedankt aan de mama van Anna die voor iedereen een heerlijke wafel had gebakken.

Klik hier om alle foto’s te bekijken!