Instapje +

11 oktober 2019

Tijd: 9:00 - 10:00

“Samen spelenderwijs leren.”
Instapje+ is een goed onderbouwd programma dat bestaat uit een centre-based (ouderbijeenkomsten) en eventueel een home-based (huisbezoeken) onderdeel.
Waarom deelnemen aan Instapje+?

De eerste jaren zijn heel belangrijk voor de ontwikkeling en de onderwijskansen van een kind. Ouders spelen hierbij een grote rol. De manier waarop een ouder speelt en praat met zijn kind heeft invloed op de ontwikkeling. Het kan spelenderwijs veel van de ouders leren. Ouders leren het kind te steunen en te stimuleren met betrekking tot de taal- en denkontwikkeling, uitbreiding van de woordenschat en cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling.

Instapje+ is bedoeld om de onderwijskansen te bevorderen. Dat lijkt wellicht wat vreemd omdat het bij Instapje+ gaat om jonge kinderen. De eerste jaren van het leven van een kind zijn echter bepalend voor zijn ontwikkeling. Als ouders hun kind blijven ondersteunen en stimuleren, ontstaat er een goede band tussen ouder en kind en ontwikkelt het kind zich beter.
Instapje+ doet u samen!

Oudersessies:

Maandelijkse ouderbijeenkomsten
Op de school van het kind
Tijdens de schooluren
Rond een specifiek thema
Pakket met basismaterialen en themabundels
Activiteiten op maat om thuis samen met je kleuter te doen

Huisbezoeken:

Enkel indien nodig