Binnenbijboeren

23 juni 2015

Alle vijfdeklassers uit onze gemeente werden uitgenodigd op de boerderij van Stefan Maes op de Winner. Tijdens de voormiddag maakten we kennis met allerlei aspecten van de landbouw: van kalfje tot koe, de voeding van de koeien, varkens, asperges, de melkcarrousel, de melktaxi, de veearts, de verschillende landbouwmachines, … Rani was de scherpschutter van dienst, misschien kan ze in de dierentuin als veearts gaan werken. Tussendoor kregen we een lekkere wafel en chocomelk en ’s middags genoten we van een dikke hamburger met kip. In de namiddag speelden we dan nog een vijftal agrarische spelletjes en leerden we een boerderijlied. Na nog een heerlijk ijsje, een bedankje voor de boeren en een samenzang, fietsten we een stuk wijzer terug naar school.

Bekijk hier de foto’s van onze uitstap.