11 novemberviering te Eksel

11 november 2015

In onze school hechten we veel belang aan de herdenking van het einde van de oorlogen. We waren dan ook heel blij dat weer vele kinderen en leerkrachten deelnamen aan de verschillende activiteiten. Na de eucharistieviering in de Sint-Trudokerk, trokken we samen met de fanfare, oud-strijders, militairen, gemeenteraadsleden, sympathisanten, … naar het Marktplein. Hier brachten we hulde aan de gesneuvelden van de beide wereldoorlogen. Robbe, Douwe en Florian mochten tijdens de optocht de bloemenkransen dragen. Na de speeches van Jacky Vliegen en meneer de burgemeester mocht mr. Chris in naam van onze school het woord richten tot alle aanwezigen. Ook Kjelle en Douwe deden dit in naam van de leerlingen. Tenslotte legden de aanwezige kinderen allemaal een klaproos neer bij het monument.

Bekijk hier alle foto’s.