Op bezoek in de wonderbaarlijke wereld van atelier Zephyr

15 maart 2019

Met het vijfde leerjaar werden we uitgenodigd in atelier Zephyr te Tongeren. Hier maakt men poppen van mensen, dieren op ware grootte, … allerlei voorwerpen die men in musea gebruikt om de tentoonstellingen boeiender te maken. De meter van Geike (Hedwig Snoeckx, kunstenares) ontving ons in haar ‘school’. We begonnen met onze picknick en als dessert kregen we een heerlijke cupcake. Daarna namen we met 28 plaats op een reuzebank. Hedwig vertelde over haar werk en de leerlingen stelden tientallen vragen. We kregen ook uitleg van een taxidermist, die toonde ons hoe hij met een huid en glazen ogen dieren opzet. Hierna mochten de kinderen op ontdekking in het atelier tussen de honderden beelden, voorwerpen, … Olifanten, nijlpaarden, zebra’s, … zelfs een potvis. En heel leuk, we mochten overal aankomen. Het was een unieke belevenis.