IN DE KIJKER

We staan klaar om voor vier dagen naar Namur te vertrekken. Eerst met de bus naar Hasselt, dan met de trein naar Namen. Een fijne reis en het begin van vier toch wel spannende dagen.

19 november 2019

Vandaag werden op de speelplaats nieuwe banken geplaatst onder de bomen. Hier kunnen we weer gezellig met z’n allen bij elkaar zijn. Ze werden alvast getest en goed bevonden. >>> Lees meer

11 november 2019

Zoals onze directrice het zo mooi zei in haar toespraak, vinden we het aan de GBS heel belangrijk om af en toe eens stil te staan rond het thema ‘oorlog en vrede’. De 11 novemberherdenking hoort daar natuurlijk ook bij. Enkele leerlingen hielpen met de bloemenhulde aan het monument. Ze lazen voor de talrijke aanwezigen […] >>> Lees meer

Op bezoek in Namur! 2016 21-24 maart

Maandag 21 maart

Na het maken van een leuke groepsfoto en het inladen van de koffers zijn we met goeie moed vertrokken in een zeer grote bus richting Hasselt. Gelukkig waren we op tijd vertrokken want voor we het wisten stonden we al stil! Vanaf Helchteren ging het gelukkig alleen nog maar vlotter waardoor we perfect op tijd in Namen aankwamen! Hier werden we opgewacht door de kinderen van het vijfde leerjaar en werden we onmiddellijk verdeeld in groepen zodat we onderweg naar school al konden kennismaken met de stad. Na het wandelen konden we nieuwe krachten opdoen in de school met een lekker broodje! In de namiddag hebben we dan nog leuke spelletjes gespeeld om de school en vooral elkaar beter te leren kennen. Moe maar voldaan gingen de kinderen voor de eerste keer mee naar het gastgezin. Spannend! Vanavond volgt er nog een leuke wandeling op de Citadel van Namen! A bientôt…

Bekijk hier de foto’s.

Dinsdag 22 maart

Gisteren hebben we de dag leuk afgesloten met een ontspannende wandeling op de Citadel gevolgd door het oplaten van een lampion! Nadat de leerlingen de lampionnen de lucht in hadden gekregen, keerden ze terug naar het gastgezin om te genieten van een goede nachtrust. Deze goede nachtrust kwam hen goed van pas de volgende dag! Na een lange wandeling kwamen we aan bij de bowling. Hier konden de leerlingen zich volledig uitleven en deden ze zelfs een spel in de disco! De meester krijgt hier toch wel een eervolle vermelding omdat hij meer als 100 punten scoorde! Nadat we hier onze batterijen hadden opgeladen, dankzij onze picknick, volgde er weer een lange wandeling terug naar school. Gelukkig konden we de hele dag profiteren van het mooie weer! Eens op school aangekomen, hebben we nog een leuk aandenken geknutseld wat we mee naar huis mochten nemen. Hierna keerden de leerlingen terug naar het gastgezin om morgen weer klaar te zijn voor een nieuwe dag. A bientôt…

Woensdag 23 maart

Vandaag zagen we elkaar weer op school, de ene was al wat frisser dan de andere. Er stond ons een wandeling te wachten naar de Citadel. Dit was vermoeiender als gedacht want het was voornamelijk bergop. Eens aangekomen, wachtte ons een boeiende rondleiding door een gids om de geschiedenis van de Citadel op te snuiven. Zo hebben we de ondergrondse gangen bezocht en een rondleiding gekregen met een treintje. Quelle belle vue! Hierna keerden we met enkele prachtige foto’s terug naar de school. Gelukkig ging het deze keer iets gemakkelijker omdat het bergaf was. In de namiddag gaan de leerlingen nog enkele activiteiten doen met het gastgezin of samen met de andere gastgezinnen. Encore une nuit et une journée…

Bekijk hier de foto’s.

Donderdag 24 maart

Het vele wandelen van de voorbije dagen was duidelijk merkbaar bij het weerzien van de leerlingen. Iedereen was zichtbaar vermoeid. Dit zijn we in Eksel niet gewoon. Vandaag volgde een stadsspel waarbij de kinderen van Eksel de route moesten tekenen op een kaart van Namen. Verder moesten ze antwoorden op vragen die gesteld werden door de leerlingen van Namen over bekende gebouwen. Moe maar voldaan keerden we terug naar de school om een partijtje voetbal te spelen. We hadden duidelijk nog wat energie over om te laten zien wat we konden. Tijdens de pauze werden we getrakteerd op een ijsje van de leerkrachten van Namen en op Chupa Chups van meester Raf. Hierna was het alweer tijd om te vertrekken naar het gastgezin om onze koffers te pakken. Vanavond volgt het blij weerzien met onze ouders zodat we onze ervaringen kunnen delen met elkaar tijdens de verbroederingsavond. Dit met een lekker hapje en drankje. In juni verwelkomen we de leerlingen uit Namen en zorgen we ervoor dat ze bij ons ook een leuke tijd beleven! A la prochaine…